یادداشت/منصور پورنوری_وکیل پایه یک دادگستری: استقلال کانون وکلا و امنیت قضایی
یادداشت/منصور پورنوری_وکیل پایه یک دادگستری: استقلال کانون وکلا و امنیت قضایی
عدلنامه: استقلال كانون وكلا كه حدود هفتاد سال قدمت دارد، تبلور حاكميت قانون و تجلي لايحه قانوني استقلال كانون وكلاي دادگستري است كه يكي از مولفه‌هاي حكمراني مطلوب و بازيگر مهم در توسعه اقتصادي و اجتماعي كشور است.

به گزارش عدلنامه، منصور پورنوری، وکیل پایه یک دادگستری، در یادداشتی نوشت:

استقلال کانون وکلا که حدود هفتاد سال قدمت دارد، تبلور حاکمیت قانون و تجلی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری است که یکی از مولفه‌های حکمرانی مطلوب و بازیگر مهم در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور است. تجربه ثابت کرد کانون وکلای مستقل بازوی قدرتمند در ارایه خدمات حقوقی داخلی و بین‌المللی برای حاکمیت و رکن مهم دادرسی منصفانه و تجلی‌گاه حق دفاع شهروندان است. دادرسی با حضور وکیل مستقل جزیی از نظام عدالت قضایی و تامین‌کننده امنیت قضایی و دادرسی عادلانه در جامعه است و در تحقق و اجرای عدالت در کنار قوه قضاییه مستقل ایفای نقش می‌کند .یکی از دستاوردهای استقلال کانون وکلا، رفع دغدغه‌های اصلی سرمایه‌گذاری خارجی در تامین امنیت قضایی سرمایه‌گذاری بوده و منجر به رشد سرمایه‌گذاری خارجی و شکوفایی اقتصاد کشور می‌شود.
تداوم استقلال کانون وکلا در گروی تعامل سازنده با ارگان‌های حاکمیت با رعایت اصول استقلال کانون وکلا و استقلال وکیل دادگستری است تا در ساختار نظام عدالت قضایی و در کنار قوه قضاییه مستقل نقش ملی و بین‌المللی خود را ایفا کند.
اگر همگی در حفظ کیان این نهاد مدنی و اوصاف ذاتی آن نکوشیم، بازنده اصلی آن ملت و نتیجه آن زوال اعتبار ملی و اقتدار نظام قضایی هست.امروزه نداشتن کانون وکلای مستقل و در واقع، از دست دادن آن با هیچ منطق و استدلال عقلی توجیه نمی‌شود./اعتماد