دکتر «روح الله وکیلی» رئیس کانون وکلای کرمانشاه:کرمانشاه بیش از ۷۰۰ وکیل پایه یک دادگستری دارد/۲۴درصد پروانه های وکالت تودیع شد
دکتر «روح الله وکیلی» رئیس کانون وکلای کرمانشاه:کرمانشاه بیش از ۷۰۰ وکیل پایه یک دادگستری دارد/۲۴درصد پروانه های وکالت تودیع شد
عدلنامه: به دانش‌آموختگانی که منتظر انتشار آگهی پذیرش کارآموز وکالت بودند، خبر می‌دهم با اقداماتی که صورت گرفت و با تفاهمی که با قوه قضاییه انجام شد این آگهی منتشر شد و آزمون کارآموز وکالت را کانون های دادگستری ایران برگزار خواهند کرد.

به گزارش عدلنامه، دکتر «روح الله وکیلی»، دوشنبه شب در حاشیه مراسم تحلیف کارآموزان کانون وکلا دادگستری استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: به دانش‌آموختگانی که منتظر انتشار آگهی پذیرش کارآموز وکالت بودند، خبر می‌دهم با اقداماتی که صورت گرفت و با تفاهمی که با قوه قضاییه انجام شد، این آگهی منتشر شد و آزمون کارآموز وکالت را کانون های دادگستری ایران برگزار خواهند کرد. وی افزود: انتظار می رود امسال دوبار آزمون برگزار شود تا بتوانیم بر شاخسار درخت تنومند وکالت شکوفه های جدیدی را استوار سازیم. امید آنکه بتوانیم در این راستا گام هایی برداریم که تامین کننده حقوق مردم باشد.

رییس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه در ادامه از وجود ۷۶۲ وکیل پایه یک دادگستری و ۱۴۰ کارآموز وکالت که در حال گذراندن دوره هستند، در استان خبر داد و افزود: به آنانکه نهاد وکالت و کانون های دادگستری را انحصارطلب اعلام کردند می گویم، کانون های دادگستری کرمانشاه در بدو تاسیس از ۶۰ وکیل استان های همدان، ایلام و کرمانشاه تشکیل شده که در وضعیت موجود این سه کانون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ وکیل دادگستری در اختیار دارد که این نه تنها انحصارگری نیست بلکه تکاثر و جذب وکیل جدید برای دفاع از حقوق شهروندان است.

وکیلی ادامه داد: خوشحال هستیم بیست و ششمین مراسم تحلیف دوره کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه را برگزار کردیم و نزدیک ۶ ماه دیگرشاهد برگزاری بیست و هفتمین مراسم تحلیف خواهیم بود.

 

رییس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه  اضافه کرد، وکلای ما ۲۴درصد پروانه های وکالت را تودیع کرده اند، بازار کار بسیار اسف بار است چرا که نمی خواهند شرف خود را زیر پا بگذارند و برای هر پرونده و با هر ادعایی وکالت کنند.

وکیلی گفت: به نمایندگان شورای اسلامی عرض می کنم شما عزیزانی که قانون تسهیل را تصویب کردید و برای حمایت از دانش بنیانان اجازه می دهید نمایندگان حقوقی آنان سکاندار هدایت دعاوی باشند، بیایید الزامی شدن دخالت وکیل در دعاوی کیفری و حقوقی را عملیاتی و اجرایی کنید و با طرح‌هایی که آنچنان مطرح می کنید موجبات تسهیل این طرح را فراهم کنید تا علاوه برآنکه در مراجعه مردم به مراجع قضایی بتوان از افراد متخصص استفاده کرد، تا از طرح دعاوی واهی در دادگستری و از کاهش بارورودی پرونده ها جلوگیری شود.

مراسم تحلیف ۷۱ وکیل دادگستری استان کرمانشاه با حضور «جعفر کوشا» رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا)، معاون استاندار، شهردار، معاون دادگستری و خبرنگاران در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد. /ایرنا